Laboratoria Przyszłości#maj
Uczniowie podczas kolejnych zajęć zostali podzieleni na drużyny. Każda z nich na kartce papieru projektowała model dla grupy przeciwnej, która musiała wykonać go jako model 3D.
Uczniowie podczas kolejnych zajęć zostali podzieleni na drużyny. Każda z nich na kartce papieru projektowała model dla grupy przeciwnej, która musiała wykonać go jako model 3D.
Tym razem podczas zajęć uczniowie uczyli się programować roboty edukacyjne, to dopiero początki nauki.
Częśc dalsza pracy z uczniami podczas zajęc informatyki. Rozwijamy możliwości myślenia przestrzennego poprzez tworzenie własnych modeli.
Nauczyciel wyświetla konkretny model do wykonania, uczniowie próbują wykonać go w programie. Następnie wydruk wybranych modeli.
Podczas lekcji z klasą 7, korzystmy z programu do tworzenia modeli 3D.
Wraz z uczniami podczas odbywającego się koła informatycznego korzystamy z nowoczesnego sprzętu. Pracujemy z pprogramem do tworzenia modeli 3D. Następnie staramy się drukować modele na naszej drukarce 3D.
W oczekiwaniu na najważniejsze świąteczne wydarzenie, jakim jest Wielkanoc, uczniowie naszej szkoły przygotowali występ, będący połączeniem tańca i lirycznych rozważań. Zadania nie były łatwe, ale uczennice klasy 3b świetnie się spisały. Zaprezentowały trzy tańce nawiązujące do wydarzeń z Triduum Paschalnego. Dopełnieniem były refleksyjne rozważania, które przedstawili uczniowie klasy 8a oraz ich młodsza koleżanka z klasy 4a. Nad całością czuwały nauczycielki- pani Marta Czerniewicz i pani Donata Porwit. Całe wydarzenie zostało zarejestrowane za pomocą kamery, zakupionej w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Filmik z nagraniem: https://liblink.pl/aFOFs6vxi0
Już po raz kolejny, nasi uczniowie zgłębiali wiedzę na temat druku 3D. Tym razem zostali podzieleni na dwie grupy. Jedna grupa projektowała przedmiot, druga musiała go odwzorować.
Podczas zajęć świetlicowych uczniowie z różnych klas chętnie korzystają z klocków korbo. Klocki są bezpieczne dla każdego ucznia. Dzięki takim zajęciom uczą się poprzez zabawę, zwiększają zdolności manualne dziecka. Podczas budowania różnych konstrukcji uczą się cierpliwości, dokładności oraz logicznego myślenia .
Na zajęciach lekcyjnych uczniowie systematycznie wykorzystują tablety, które są przechowywane w futerałach uszytych na maszynie do szycia zakupionej w ramach programu Laboratoria przyszłości.
To kolejne zajęcia podczas których nasi uczniowie tworzą swoje własne modele 3D. WIele z nich udało się nam nawet wydrukować. Nasza drukarka przy odpowiednim ustawieniu drukuje średnią jedną zaprojektowaną rzecz godzinę. Uczniowie mają dzięki temu wiele zabawy. Tym razem tworzyliśmy modele kości do gier planszowych, niektóe z nich wymagają jeszcze kilku poprawek by je wydrukować.
Luty to kolejny miesiąc, w którym pracujemy z pomocami i środkami dydaktycznymi zakupionymi w ramach programu "Labolatoria Przyszłości". Tym razem w ogólnoszkolnej akcji profilaktycznej "Stop nałogom" pedagog szkolny Pani Agnieszka Piórkowska przeprowadziła pogadanki i działania pod hasłem : "Emotikon palacza" przy udziale otrzymanego sprzętu nagłaśniającego. Podczas spotkania klas I - III wylosowano nagrody dla chętnych, którzy postanowili włączyć się w akcję. Świadomość dbałości o własne zdrowie to bezcenny dar, o którym powinniśmy stale przypominać mając na uwadze troskę o prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży.
Strona: 1/3